Опубліковано: 25-01-2016
ПРОТОКОЛ № 2
засідання Методичної ради з питань нотаріату
при Головному територіальному управлінні юстиції у Кіровоградській області
20 вересня 2019 року м.Кропивницький
Всього присутніх – 15 осіб, в тому числі 12 із 17 складу Методичної Ради
Заступник голови Методичної ради – Прохор Л.Є.
Секретар – Воєвода-Брегей М.П.
Члени Методичної ради – Балик Т.М., Іванова І.Ю., Звіздун Н.К., Колос Н.В., Нестеренко С.А., Панчишина С.С., Потьомкіна І.А., Стоєва Г.Ф., Яценко О.П., Радова С.В.
Запрошені: Безугла С.М., заступник начальника відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області;
Лебедченко А.Д., виконуюча обов’язки завідуючої державним нотаріальним архівом Кіровоградської області;
Сотник Н.Л., приватний нотаріус Кропивницького міського нотаріального округу Кіровоградської області.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Використання інформації з ДРАЦС при вчиненні нотаріальних дій.
2. Засвідчення справжності підпису на заяві згоді подружжя.
3. Обговорення змін до Правил ведення нотаріального діловодства щодо формування архіву.
4. Засвідчення справжності підпису на заяві батьків про згоду на тимчасовий виїзд за кордон їх неповнолітніх дітей (для візового центру).
5. Засвідчення справжності підпису перекладача.
6. Дії нотаріуса при оформленні спадщини на майно, яке є спільною сумісною власністю подружжя.
ПРОТОКОЛ №1
засідання Методичної ради з питань нотаріату
при Головному територіальному управлінні юстиції у Кіровоградській області
23 травня 2019 року м.Кропивницький
Всього присутніх – 18 осіб, в тому числі 13 із 17 складу Методичної Ради
Голова Методичної ради – Іванова Т.О.
Секретар – Воєвода-Брегей М.П.
Члени Методичної ради – Балик Т.М., Іванова І.Ю., Звіздун Н.К., Колос Н.В., Нестеренко С.А., Панчишина С.С., Потапенко Ю.С., Потьомкіна І.А., Стоєва Г.Ф., Яценко О.П., Радова С.В.
Запрошені:
Онуфрієв О.В., головний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Гречинська Я.М, головний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Оводенко Д.С., головний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Безугла С.М., провідний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Гриценко І.А., спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Зразок написання заяви у випадку зупинення нотаріальної діяльності у зв’язку з відпусткою.
2. Підвищення кваліфікації державних та приватних нотаріусів, консультантів державних нотаріальних контор і державних нотаріальних архівів, помічників приватних нотаріусів.
3.Порядок внесення відомостей про витрачання спеціальних бланків нотаріальних документів.
4. Порядок оформлення запитів до компетентних органів однієї із Договірних Сторін для отримання документів чи відомостей, необхідних для оформлення спадщини.
5. Порядок проведення перевірки організації роботи державних нотаріальних контор, державних нотаріальних архівів, організації нотаріальної діяльності приватних нотаріусів, дотримання державними і приватними нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства.
ПРОТОКОЛ № 2
засідання Методичної ради з питань нотаріату
при Головному територіальному управлінні юстиції у Кіровоградській області
9 листопада 2018 року м.Кропивницький
Всього присутніх – 20 осіб, в тому числі 13 із 17 складу Методичної Ради
Голова Методичної ради – Іванова Т.О.
Секретар – Воєвода-Брегей М.П.
Члени Методичної ради – Балик Т.М., Іванова І.Ю., Звіздун Н.К., Колос Н.В., Нестеренко С.А., Панчишина С.С., Потапенко Ю.С., Потьомкіна І.А., Стоєва Г.Ф., Яценко О.П., Радова С.В.
Запрошені: Твердоступ І.А., начальник відділу побутового обслуговування населення управління соціального захисту населення Подільської районної у місті Кропивницькому ради
Писаренко О.М., головний спеціаліст відділу кадрів, правового забезпечення та контролю виконання документів управління соціального захисту населення Подільської районної у місті Кропивницькому ради
Онуфрієв О.В., головний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Гречинська Я.М, головний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Оводенко Д.С., головний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Безугла С.М., провідний спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Гриценко І.А., спеціаліст відділу з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Зняття заборони у разі припинення договору довічного утримання.
2. Оформлення свідоцтва про право власності на померлого.
3. Видача свідоцтва про право на спадщину декількох об’єктів нерухомого майна: житловий будинок та земельних ділянок на яких він знаходиться (за адресою місцезнаходження нерухомого майна).
4. Останнім часом набуття права власності на декілька осіб шляхом приватизації відбувається тільки у спільну сумісну власність. В зв’язку з цим виникає ланка запитань. У разі, якщо сторони володіють будинком, що розташований на цій землі, на праві спільної часткової власності, чи можуть вони укласти договір про визначення часток в праві на землю? Чи повинні ці частки відповідати часткам в будинку? Які необхідно документи? Як технічно змінити в ДРРП спільну сумісну власність на часткову?
5. Про порядок зняття з реєстрації осіб у разі зміни власника нерухомого майна.
6. Виконання постанов Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719 «Питання забезпечення житлом деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей», від 28.03.2018 № 2014, «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей» від 18.04.2018, «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України» в частині застосування Законів України «Про збір та обов’язкове державне пенсійне страхування», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» при вчиненні нотаріальних дій.
7. Щодо особливостей здійснення опіки та піклування над особами, визнаними в судовому порядку недієздатними та особами дієздатність яких обмежена та захисту майнових прав підопічних осіб.
8. Щодо об’єктивного та повноцінного розгляду звернень фізичних та юридичних осіб, які надходять на діяльність приватних нотаріусів чи державних нотаріальних контор.
9. Обговорення інших проблемних питань в нотаріальній практиці.
ПРОТОКОЛ № 1
засідання Методичної ради з питань нотаріату
при Головному територіальному управлінні юстиції у Кіровоградській області
20 лютого 2018 року м.Кропивницький
Всього присутніх – 15 осіб, в тому числі 12 із 17 складу Методичної Ради
Голова Методичної ради – Іванова Т.О.
Секретар – Воєвода-Брегей М.П.
Члени Методичної ради – Балик Т.М., Іванова І.Ю., Колос Н.В., Прохор Л.Є., Сотник Н.Л.,
Панасюк Л.С., Флоренко С.К., Панчишина С.С., Яценко О.П., Радова С.В.
Запрошені: Гуцул В.В., начальник Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області
Потьомкін О.О., заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації
Новицька І.О., приватний нотаріус Кропивницького міського нотаріального округу
Лимар О.А., приватний нотаріус Кропивницького міського нотаріального округу.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Порядок перевірки нотаріусом інформації про відсутність прав малолітніх та неповнолітніх дітей, недієздатних чи обмежено дієздатних осіб на користування відчужуваними житловим будинком, квартирою, кімнатою або їх частиною відповідно до підпункту 1.8 пункту 1 глави 2 розділу II Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України.
2. Щодо порядку перенесення інформації про співвласників з ДЗК до ДРРП.
3. Щодо порядку перенесення інформації про інше речове право з ДЗК до ДРРП.
4. Аналіз зауважень та порушень встановлених за наслідками цільової перевірки Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області з питань дотримання вимог Закону України «Про нотаріат» щодо організації діяльності державних і приватних нотаріусів області, дотримання ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства проведеної МЮУ з 2 по 6 жовтня 2017 року.
5. Інші питання нотаріальної практики.
ПРОТОКОЛ № 2
засідання Методичної ради з питань нотаріату
при Головному територіальному управлінні юстиції у Кіровоградській області
23 листопада 2017 року м.Кропивницький
Всього присутніх – 15 осіб, в тому числі 13 із 17 складу Методичної Ради
Голова Методичної ради – Іванова Т.О.
Секретар – Воєвода-Брегей М.П.
Члени Методичної ради – Балик Т.М., Нестеренко С.А., Іванова І.Ю., Звіздун Н.К., Колос Н.В., Панчишина С.С., Прохор Л.Є., Потапенко Ю.С., Сотник Н.Л., Стоєва Г.Ф., Флоренко С.К.
Запрошені: Потьомкін О.О., заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області з питань державної реєстрації – начальник Управління державної реєстрації.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Про переобрання секретаря Методичної ради.
2. Які документи і в якій формі можна надавати працівникам ПФ з врахування вимог щодо нотаріальної таємниці?
3. Щодо отримання органами місцевого самоврядування відомостей зі Спадкового реєстру у зв’язку з вирішенням питання щодо визнання спадщини відумерлою.
4. Щодо отримання інформаційної довідки зі Спадкового реєстру про наявність заповіту до реєстрації чи після реєстрації спадкової справи.
5. Заява згода батьків на виїзд дитини за кордон (одноразова чи багаторазова).
6. Викладення заяви згоди дружини/чоловіка на бланку чи на білому аркуші формату А4.
7. Зміни в реєстрі UB в контексті взаємодії з реєстром ДЗК.
8. Окупована територія АРК.
ПРОТОКОЛИ
засідання Методичної ради з питань нотаріату
при Головному управлінні юстиції у Кіровоградській області
Протокол № 1 від 06 лютого 2017 року
Порядок денний:
1. Ризики фінансового моніторингу - відчуження цілих житлових будинків частками та продаж нерухомого майна нижче ринкової вартості.
2. Перевірка факту перебування у шлюбі сторін правочину щодо відчуження майна у зв’язку із змінами в законодавстві.
3. Здійснення перевірки по реєстру боржників сторін правочину.
4. Посвідчення довіреності на розпорядження автомобілем, який ввезений на територію України із-за кордону (згідно Закону України «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів), якщо в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу стоїть відмітка – «відчуження заборонено 365 днів без сплати акцизного збору».
5. Окремі питання спадкування.
6. Отримання довідок з квартальних комітетів для оформлення спадщини та правочинів.
7. Подання Е-декларацій завідувачами державних нотаріальних контор області.
Протокол № 4 від 29 листопада 2016 року
Порядок денний:
1. Порядок формування та передачі документів у сфері державної реєстрації нерухомості:
- реєстраційна справа,
- документи для долучення до реєстраційної справи.
2. Заборона вчинення реєстраційних дій.
3. Справляння адміністративного збору у разі надання однієї послуги у сфері державної реєстрації прав співвласникам нерухомого майна.
4. Зняття заборони та вилучення іпотеки у відповідності до нововведень в сфері державної реєстрації нерухомості.
5. Інші питання нотаріальної практики.
Протокол № 3 від 26 вересня 2016 року
Порядок денний:
1. Порядок проведення відділом з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області позапланових перевірок нотаріусів.
2. Порядок оформлення опису документів у сфері державної реєстрації прав, які направляються до органів державної реєстрації.
3. Договір про поділ спадщини. Практика застосування. Архівне зберігання.
4. Чи можна зареєструвати право власності на житловий будинок з господарсько-побутовими будівлями на підставі заяви спадкоємця та видати після цього свідоцтво про право на спадщину, якщо житловий будинок з господарсько-побутовими будівлями побудований спадкодавцем на території сільської ради у 1985 році. З документів є: технічний паспорт, виписка з погосподарської книги, а також державний акт на право власності на земельну ділянку, на якій розташований цей будинок. В БТІ право власності на будинок не зареєстроване.
5. Інші питання нотаріальної практики.
Протокол № 2 від 30 травня 2016 року
Порядок денний:
1. Чи може нотаріус проігнорувати запис про арешт всього майна Боржника у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна у випадку, коли уже у самому Витязі з Державного реєстру обтяжень рухомого майна зазначено: "Запис вилучено за закінченням 5 річного терміну зберігання".
Чи необхідно перевірити відсутність арешту та податкової застави на майно покупця при відчуженні і при реєстрації права власності?
2. Чи може фермерське господарство (юридична особа) придбати та використовувати земельну ділянку з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства»? Чи треба змінювати цільове призначення земельної ділянки з «для ведення особистого селянського господарства» на «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва»?
3. Про надання нотаріусами інформації спадкоємцям на їх заяву про заведення спадкової справи.
4. Щодо застосування оцінки майна для посвідчення договорів відчуження нерухомого майна.
5. Якщо у особи біометричний український паспорт, яким чином перевірити місце реєстрації та сімейний стан?
6. Житловий будинок знаходиться в місті Новомиргороді, Кіровоградської області, власниками якого були мати (на 2/3 частки) та син (на 1/3 частку). Останній був зареєстрований та помер у Донецькій області (АТО). Спадщину на квартиру після його смерті оформила донька та продала її, виїхавши у зв'язку із військовими діями до міста Дніпропетровська. При цьому належну батькові 1/3 частку вищезазначеного будинку у місті Новомиргороді вона не оформляла. Мати померла у місті Новомиргороді та після її смерті спадкуватиме її другий син, який бажає успадкувати весь будинок та відчужити його. Яким чином оформити 1/3 частку житлового будинку після померлого спадкодавця у Донецькій області (АТО)?
7. Чи поширюються норми Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення реалізації права на спадкування" № 189 від 12.02.2015, який набрав чинності з 04.03.2015, на спадщину, яка відкрилася та строк для прийняття якої закінчився до набрання чинності цього Закону, по якій останнім місцем проживання спадкодавця є населений пункт, на території якого органи державної влади України не здійснюють свої повноваження?
Протокол № 1 від 15 січня 2016 року
Порядок денний:
1. Щодо рахунків для сплати адміністративного збору.
2. Щодо змін у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно.
3. Щодо оціночної вартості нерухомого майна.
Протокол № 3 від 12 листопада 2015 року
Порядок денний:
1. Щодо питань безпеки в роботі з Державними та Єдиними реєстрами інформаційної системи Міністерства юстиції України.
2. Окремі питання державної реєстрації прав на нерухоме майно:
2.1. Хто вправі провести державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно (нотаріус чи державний реєстратор) в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі – ДРРП) на підставі:
2.1.1. «определения районного суда от 1992 года» про затвердження мирової угоди між колишнім подружжям та визнанням права власності на нерухоме майно. Документ про реєстрацію цієї ухвали в БТІ відсутній, але є архівна довідка БТІ про те, що така ухвала була зареєстрована;
2.1.2. договору купівлі-продажу земельної ділянки, посвідченого нотаріусом до 2013 року, та Державного акту на право приватної власності на земельну ділянку з відміткою нотаріуса про відчуження земельної ділянки на підставі договору купівлі-продажу, але без відмітки відповідного органу Держземагентства про реєстрацію права власності на земельну ділянку;
2.2. Застосування нотаріусами – державними реєстраторами Наказу Міністерства юстиції України № 607/5 від 02.04.2013 року.
3. Щодо можливості засвідчення справжності підписів фізичних осіб на заявах про отримання ними грошових сум від повірених осіб, яким за довіреністю надано право на розпорядження (продаж) нерухомого майна.
4. Надання довідок та копій документів щодо вчиненої нотаріальної дії на запити, листи правоохоронних та судових органів.
5. Щодо відповідей ПАТ КБ «ПриватБанк» на запити нотаріусів по спадковим справам відносно наявності (відсутності) відкритих на ім’я спадкодавця рахунків та грошових вкладів по них.
6. Щодо посвідчення угод за загальною довіреністю, коли конкретно не зазначено об’єкт та його адреса, а також оформлення спадкових прав спадкоємця, якщо не вказано ПІБ і дата смерті спадкодавця.
7. Інші питання нотаріальної практики.
Протокол № 2 від 08 вересня 2015 року
Порядок денний:
1. Щодо поділу земельних ділянок товарного сільськогосподарського виробництва, які перебувають у спільній частковій власності.
2. Оформлення документу у разі добудови (реконструкції) житлового будинку.
3. Щодо відповідей ПАТ КБ «ПриватБанк» на запити нотаріусів по спадковим справам відносно наявності (відсутності) відкритих на ім’я спадкодавців рахунків та грошових вкладів по них.
4. Щодо роботи фронт-офісу при реєстрації речових прав на нерухоме майно.
5. Деякі аспекти підключення нотаріусів до ДЗК.
6. Щодо засвідчення копій документів, які залишаються у справах нотаріуса, та оформлення запитів.
7. Питання фінмоніторингу та формування документів у справі 02-48.
8. Різне.
Протокол № 1 від 10 лютого 2015 року
Порядок денний:
1. Питання до Державної фіскальної служби України в Кіровоградській області:
- Адміністрування військового збору при посвідченні правочинів купівлі-продажу нерухомого майна, даруванні та спадщини.
- Подання нотаріусами інформації по правочинам та спадщині у формі 1-ДФ.
2. Щодо порядку роботи та отримання інформації нотаріусами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, після прийняття ряду нових нормативно-правових актів.
3. Інші питання нотаріальної практики.
Протокол № 4 від 17 грудня 2014 року
Порядок денний:
1. Оформлення заяв від імені дітей про реєстрацію права власності на нерухоме майно в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
2. Реєстрація права власності за договорами купівлі-продажу з відстрочкою (розстроченням) платежу.
3. Посвідчення договорів довічного утримання, коли нерухоме майно є спільною власністю подружжя. Судова практика розгляду таких справ.
4. Зняття заборони по договорах довічного утримання в разі розірвання договору в судовому порядку.
5. Поділ майна подружжя з одним об’єктом нерухомого майна.
6. Інші питання нотаріальної практики.
Протокол № 3 від 19 вересня 2014 року
Порядок денний:
1. Оформлення заяв про запрошення громадян Російської Федерації, які прибувають в Україну.
2. Оформлення заяви про надання згоди батьками для виїзду їх дитини до АР Крим.
3. Заведення спадкових справ після 6-ти місяців. Винесення постанови про відмову у видачі свідоцтва про право на спадщину.
4. Поділ майна подружжя.
5. Інші питання нотаріальної практики.
Додаток 1 Додаток 2 Додаток 3
Завантажити Завантажити Завантажити
Протокол № 2 від 29 квітня 2014 року
Порядок денний:
1. Узагальнення пропозицій щодо внесення змін до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 року №3253/5.
Протокол № 1 від 14 березня 2014 року
Порядок денний:
1. Вилучення обтяжень в Державному реєстрі речових прав на підставі документів судових органів та державних виконавців. Складання актів державними виконавцями про придбання майна з прилюдних торгів.
2. Оцінка нерухомого та рухомого майна при посвідченні договорів відчуження, даруванні та спадкуванні.
3. Вилучення нотаріусами обтяжень нерухомого майна (заборон, іпотек).
4. Поділ земельної ділянки, яка перебуває у спільній частковій власності.
Помітили помилку в тексті? Будь-ласка, виділіть текст та натисніть Ctrl+Enter. Ми вдячні Вам за допомогу.